Портрет клієнта і email-розсилка

Портрет клієнта в email-розсилці


"Вибираючи ваших клієнтів, ви вибираєте своє майбутнє". Так вважає Сет Годін - автор одного з найпопулярніших маркетингових блогів. Тому необов'язково звертатися до магії, щоб заглянути в майбутнє вашого бізнесу. Досить скласти портрет клієнта. Як? Читайте в цій статті.

Що таке портрет клієнта?


Знати свого клієнта - це як зробити першу ставку в покері. Вона визначає ставлення до вас. А значить, і впливає на всю гру.

Портрет клієнта - це образ вашого потенційного покупця. У нього включені дані про його вік, сімейний стан, рівень доходів, звичках і т. п. Чим краще ви знаєте свого клієнта, тим точніша ваша розсилка. А значить, вищі продажі.

Цим прийомом, наприклад, вже давно користується Proctеr&Gamble. Легенда свідчить, що в відділі маркетингу компанії висять фотографії типових покупців з короткою розповіддю про кожного.

«Джейн Сміт, темношкіра домогосподарка, 35 років, середня освіта, троє дітей шкільного віку, робить покупки в Wal-Mart, любить шоу Офри Уїнфрі».


Навіщо це потрібно?

  1. Підкаже вам, як зацікавити потенційного клієнта.
  2. Ви будете знати, які послуги і продукти варто запропонувати вашим клієнтам.
  3. Зможете схилити клієнта до вибору вашого продукту.
  4. Підвищите лояльність клієнта.

Чим точніше буде складено портрет, тим ефективніша буде ваша рекламна кампанія. Але не варто обмежуватися тільки одним портретом. Краще зробити 3-4. Щоб якнайкраще зрозуміти свого клієнта. Вірна аргументація, зручна форма подачі в потрібний час і в потрібному місці ... Все це дозволить не витрачати час і гроші даремно.


Як портрет клієнта вплине на вашу email-розсилку?

  • ви знаєте, про що писати і що запропонувати;
  • коли відправити;
  • в якому стилі писати;
  • як звернутися до клієнта і як закінчити лист;
  • пишіть на зрозумілій мові;
  • знаєте, які будуть кнопки Call to action (СТА).

І як наслідок, ваші листи не йдуть в нікуди. Вони працюють на ваш бізнес.

Як скласти портрет клієнта?


Ви можете зібрати дані про ваших клієнтів за допомогою:

  • спілкування з ними на заходах (конференціях, вебінарах);
  • інтернет-опитувань;
  • соціологічних досліджень;
  • особистих спостережень;
  • порад професійних консультантів.

Які дані потрібні для якісного портрету?


1. Географічне положення. Якщо у вас мережа магазинів в Україні, то дивно буде вказувати їх адреси в розсилці по Росії.
2. Стать. Чоловік вибирає вигоду. Жінка - емоцію. Для жінок: "Відчуйте себе принцесою. Купіть одну з наших чарівних суконь ". Для чоловіка: "Купити костюм в нашому магазині - вигідне вкладення грошей на довгі роки". 
3. Вік. Продати смартфон бабусі можливо. Якщо правильно підібрати вигоду. Наприклад, вона хоче частіше спілкуватися з дітьми і внуками. Але вони далеко. Купивши смартфон, вона може спілкуватися з ними по скайпу в будь-якому місці. Навіть на лавочці під під'їздом.
4. Рівень доходів. Знаючи скільки заробляє клієнт, ви не будете розсилати пропозиції про покупку елітної нерухомості студентам.
5. Сімейний стан. Заміжні/одружені люди найбільше цінують моменти, коли можуть бути разом з рідними. Тому, не "відпочивате на морі як король", а "відпочивайте на море як королівська родина".
6. Потреби і бажання. Без знання цього критерію вам не створити успішну розсилку. Як можна писати пропозиції, якщо ви не знаєте, що потрібно клієнту?

Покрокове керівництво по створенню портрета клієнта


Тепер, відповівши на 4 ключові питання і визначивши найбільш важливі елементи портрета клієнта, можемо переходити до його створення. Нижче я поділюся покроковою інструкцією як правильно скласти портрет клієнта і розповім, що робити, якщо клієнтів ще немає.

1. Аналізуємо профілі клієнтів в соціальних мережах і виписуємо їх вік, стать і географію

Перший крок з якого потрібно почати - аналіз профілів своїх клієнтів в соціальних мережах. Для цього вам потрібно вибрати зі своєї клієнтської бази 10 кращих клієнтів і знайти їх в соціальних мережах. Це можна зробити, вбивши в пошуку ім'я і прізвище або email клієнта.

Чому саме 10?

Я вважаю таку кількість достатньою вибіркою, щоб отримати максимально повну інформацію про вашу цільову аудиторію.

Аналізуємо профіль клієнта в соцмережах

Відразу передбачаю запитання, що робити, якщо клієнтів ще немає.

В такому випадку, вам потрібно проаналізувати, хто з ваших знайомих міг би з найвищою імовірністю стати клієнтом, і взяти їх профілі за основу. У майбутньому, після того як з'являться реальні клієнти, ви завжди зможете відновити портрет клієнта.

У профілях клієнтів ми легко можемо знайти інформацію про їх вік і місце проживання. Цю інформацію ми заносимо в окремий файл.

Приклад інформації про клієнта

Примітка: В кінці статті я додав свій шаблон для завантаження портрета клієнта. Ви можете завантажити його тут >>

2. Виписуємо цільові групи, в яких вони беруть участь та цільові сторінки, на які вони підписані.


Наступний крок - аналіз цільових груп, в яких бере участь клієнт і тематичні сторінки, на які він підписаний. Нам потрібно виписати всі ті групи і сторінки, які співвідносяться зі специфікою нашого бізнесу.

Групи в яких підписаний клієнт

Навіщо потрібна ця інформація?

Це і є частина відповіді на питання: «Де знаходиться мій покупець?». Надалі, ми будемо використовувати ці групи і сторінки для піару і реклами.

3. Дізнаємося у них 3 сайти, на яких вони проводять найбільше часу


Далі, наше завдання - з'ясувати тематичні сайти, які клієнти регулярно відвідують.

Як і в попередньому кроці, ця інформація потрібна нам для того, щоб визначити ключові майданчики з цільовою аудиторією і використовувати їх для просування своєї компанії.


4. Виписуємо сферу діяльності, посаду та місце роботи


Остання інформація, яку ми можемо знайти в профілі клієнта в соціальних мережах - його місце роботи, посаду та сфера діяльності.

Посада клієнта

Ця інформація знаходиться відразу в профілі клієнта під його фотографією.

5. Виписуємо найбільш часті питання/проблеми, з якими він стикається


П'ятий крок - виписати найбільш часті питання або проблеми, з якими ваш клієнт регулярно стикається і в рішенні яких ви можете допомогти.

Про це ми вже говорили в статті вище. Отримані відповіді вам потрібно також внести в портрет клієнта, вони знадобляться нам на наступному кроці.

6. Скласти узагальнений портрет клієнта на підставі отриманих даних


Фінальний крок - проаналізувати отримані дані і скласти узагальнений портрет клієнта.

Скласти узагальнені дані про клієнта

В результаті, ми повинні отримати портрет ідеального клієнта: його стать, середній вік, сферу діяльності і посаду, а також 3 основних ресурси, які він регулярно відвідує.

На підставі цих даних, а також завдяки розумінню ключових проблем клієнта, ми можемо копнути глибше і доповнити дані про його страхи, бажання і життєві цілі.

Ця інформація допоможе зрозуміти процес і критерії прийняття рішень, якими керується клієнт перед укладенням угоди або здійсненням покупки. А також правильно визначити набір вигод для комерційних пропозицій та реклами.

Підведемо підсумки


Портрет клієнта - обов'язкова ланка в системі маркетингу будь-якого підприємства.

Розуміючи бажання і потреби свого потенційного покупця, знаючи його цінності і можливості, ви можете в рази збільшити ефективність маркетингових кампаній.

Не полінуйтеся і попрацюйте над складанням детального портрета свого покупця! Це окупиться!

P.S. Як і обіцяв на початку статті, ділюся шаблоном для створення портрета. Завантажити >>>


Немає коментарів:

Дописати коментар