Повторні продажі з маленьким бюджетом: вибір кращого сервісу email-розсилок

розсилка mail листів

Email-маркетинг вже не той, що раніше. Ми поступово йдемо від масових промо-листів до конверсійних кинутих кошиків, товарних рекомендацій і допродаж. Замість того, щоб відправляти листи всім підряд, починаємо сегментувати базу і дізнаватися про аудиторію більше і більше. 

Хтось уже робить це, а хтось тільки почав замислюватися, як реалізувати нові знання на практиці. Який сервіс емейл-розсилок дає достатньо інструментів для автоматизації та персоналізації, але, при цьому, відповідає на проблеми малого та середнього бізнесу? Давайте розберемося з цим в контексті тих самих знайомих багатьом проблем і потреб. 

Обмежені бюджет і база контактів


 Email - найвигідніший з каналів, так як вартість відправки листів зазвичай дуже доступна. Але лише цим потреби бізнесу вже не обмежуються. Просунуті автоматизація, сегментація і аналіз "великих даних", які потрібні для відправки кинутих кошиків і товарних рекомендацій, зазвичай вимагають додаткових вкладень. І це велика проблема для компаній з обмеженим бюджетом, які, до того ж, не мають впевненості в тому, що їхні витрати окупляться. 

Наприклад, у MailChimp, що дозволяє настроювати будь-які тригерні листи, цей функціонал платний. Хоча воно того варте. Система автоматизації дуже зручна і гнучка. Користуватися нею - одне задоволення. До того ж, тут дуже грамотно продумана тарифікація, розрахована на дрібний, середній і великий бізнес: дрібні підприємці з невеликою базою можуть користуватися системою безкоштовно (крім автоматизації, звичайно). 

eSputnik ніяких обмежень не встановлює. У рамках будь-якого тарифного плану ви можете користуватися всіма доступними функціями по автоматизації, налаштування тригерних листів (у тому числі з динамічними даними), сегментація та аналітика. У цьому плані сервіс дає багато можливостей. Можна створювати будь-які сценарії у відповідь на будь-які події (принцип event-action). В даний момент робота з Big Data проводиться спільно з сервісом Softcube, послуги якого оплачуються додатково, але зовсім скоро eSputnik обіцяє своїм клієнтам можливість користуватися рекомендаціями, а також функцією персоналізації акцій в електронних листах абсолютно безкоштовно. Додадуться і шаблони даних рішень. 

Ціни TriggMine, заточеного саме під тригерні розсилки і вже включають витрати на обробку великих даних, чесно кажучи, кусаються, а Unisender, Getresponse, як і більшість інших сервісів, крім автовідповідачів з досить обмеженим набором подій, ніяких інших рішень з автоматизації не пропонують (принаймні безкоштовно). 

Відсутність штатних фахівців (дизайнерів, верстальників, програмістів, копірайтерів)


Якщо компанія не делегує email-маркетинг стороннім фахівцям (а тут залишається чимало питань щодо того, варто це робити чи ні), то розвитком цього каналу, як правило, займаються всього одна-дві людини. Добре, якщо в штаті є копірайтер, дизайнер, верстальник і програміст, але іноді організувати їх спільну роботу над одним листом - велика проблема, є потреба дуже швидко приймати рішення і створювати контент самостійно, так як email - дуже обмежений в часі канал. Пізно відправлена ​​розсилка часто - витрачені даремно зусилля. Тому важливо, щоб сервіс давав максимум можливостей фахівцеві працювати самостійно, в тому числі, в налаштуванні автоматичних сценаріїв.

MailChimp, Getresponse і Unisender об'єднує доступ до великої кількості готових шаблонів навіть для безкоштовних тарифів. eSputnik, навпаки використовує безліч шаблонів окремих блоків (кнопки, роздільники, картки товарів), з яких можна створити оригінальний лист іноді навіть значно швидше. Ще один приємний бонус - перший фірмовий шаблон вам зроблять безкоштовно. 

Дуже класні функції надають MailChimp і Getresponse в плані редагування листів: ви можете створювати дуже красиві банера, картинки і блоки, використовуючи редактор з шарами і маючи доступ до великої бібліотеки зображень.

вибрати сервіс для розсилки листів

Набор разных картинок для оформления email-рассылки
email-розсилка Луцьк
Сама "вау"-фішка eSputnik - різні типи динамічних даних, в листах. Наприклад, залежно від профілю клієнта Ви можете показувати йому ту чи іншу акцію із зовнішнього джерела за допомогою JSON даних, налаштувавши алгоритм формування рекомендацій. 

Замовити розсилку листів Луцьк

eSputnik більше за інших досяг успіху в питанні звільнення маркетологів від програмістів. Блочний редактор сценаріїв розсилок дає практично необмежені можливості. З його допомогою ви можете налаштовувати будь-які сценарії, використовуючи умови (чи прочитав лист, чи перейшов по посиланню, чи здійснив покупку) і дії (відправити лист або смс контакту або групі, відправити передплатника в групу). 

Тригером (подією) для запуску такого сценарію може бути що завгодно - підписка або реєстрація, купівля товару або перехід з одного динамічного сегмента в інший і т.д. Скоро також можна буде додавати тригера в самі серії і запускати їх після настання певної дати (як у випадку з листами напередодні дня народження, тільки тепер це можуть бути цілі серії).

Схематическая настройках триггерных писем

Навчальні матеріали на цю тему поступово збираються на youtube каналі компанії.

Немає часу "придумувати велосипед"


Хоч база знань про email-маркетинг досить велика і доступна, компанії, які тільки починають роботу з ним, хочуть отримувати продукт "в коробці", не вигадуючи власні способи реалізувати теорію на практиці, а користуючись вже готовими рішеннями. 

У цьому пункті поза конкуренцією TriggMine, який робить складні процеси автоматизації простими і практично не вимагає участі ні програміста, ні навіть маркетолога. У вашому розпорядженні - 10 популярних серій листів і ще безліч "відкритих" сценаріїв. 

Популярные серии писем

У Getresponse і Unisender є прості сценарії автовідповідачів, але в них особливо не "розгуляєшся" і самостійно налаштувати конверсійні персоналізовані листи не вийде.

Немає часу аналізувати, потрібно заробляти


Це проблема сучасного бізнесу в цілому і, в той же час, це факт. Незважаючи на те, що результати аналізу бази клієнтів можуть використовуватися для самих різних цілей, основна сфера їх застосування сьогодні - email-маркетинг. Але здійснювати колосальну працю для потреб каналу, яка має низький рівень довіри, - невдячна затія. Тому вбудований в сервіс email-розсилок функціонал, який автоматично аналізував би бази даних, був би дуже доречним. 

Певними успіхами в цьому напрямку може похвалитися eSputnik, автоматично будує RFM (Recency Frequency Monetary) таблиці. Хоча в даному виді правильніше назвати це RF-аналізом, тим не менше, дозволяє виділити безліч сегментів, з якими можна працювати: віп-клієнти, "одноразові" покупці, що йдуть, новачки, покупці, що рідко роблять покупки і т.д. 

RTFM-анализ по продажам

У сервісу Getrespone є цікава функція "Глобальний перегляд", що дозволяє відстежувати активність передплатників в реальному часі.

Низький рівень довіри до розсилок


Ще не до кінця очистившись від похмурих асоціацій зі спамом, email-маркетинг потребує того, щоб йому більше довіряли не тільки кінцеві одержувачі, а й відправники листів. Це означає, що email-сервіс повинен гарантувати безпеку даних клієнта, високу конверсію листів і пропагувати антиспам-філософію. При цьому, бажано, щоб це не ускладнювало роботу і було аргументовано.

Найбільше довіри в цьому плані викликає TriggMine, оскільки працювати в ньому можна тільки з інтегрованими системами - "ліву" базу просто так не підсунеш.

Питання часто виникають до Unisender, за допомогою якого до бана можна зробити, принаймні, одну спам-розсилку. З іншими сервісами ситуація не сильно відрізняється. MailChimp, в цілому, рідко реагує на діяльність російськомовної аудиторії.

eSputnik з великою ймовірністю забанить після першої ж спам розсилки, якщо база не викличе підозр ще на етапі імпорту або створення листа. Перші розсилки модеруються вручну, а з їх змісту зазвичай зрозуміло, яку базу ви збираєтеся використовувати. Однак якщо база своя, заважати вашій роботі нічого не буде - ніяких запитів десятків скріншотів з CRM, як, приміром, в Smartresponder

Все це сильно впливає на можливість попадання в спам "білих" розсилок, що особливо актуально з початком дуже жорсткої політики mail.ru. Так що якщо ви робите email-розсилку по своїй базі, краще вибрати сервіс, який не пропускає спам, щоб самому не потрапити в однойменну папку у своїх клієнтів.

Добре працюють інші канали


Тенденція глобалізації маркетингу не могла не торкнутися емейл маркетингу. Цей канал відмінно працює у зв'язці з соціальними мережами, вкрай потребує використання посадочних сторінок і підписних форм, "пожинає плоди" ефективної реклами і SEO. Подивимося, що в цьому плані можуть запропонувати email-сервіси.

Далі всіх пішов, мабуть, Getresponce, що дозволяє, крім листів, створювати цільові сторінки під розсилки. Дуже зручна функція, особливо на тлі зростаючої думки, що завдання листів - продати посилання на landing, а не товар.

Лендинги под рассылки

Сервіс відмінно інтегрований з соціальними мережами. З його допомогою також можна налаштовувати RSS розсилку, автоматично компонуючи новини блогів в регулярні дайджести (Також є в MailChimp і Unisender). Ось так виглядає стандартний блок шеринга листи в соціальних мережах (eSputnik),

Блок поделиться у eSputnik

але можна зверстати і більш привабливих варіант:

Другие варианты соцкнопок

Однак сервіс не володіє редактором форм підписок (треба замовляти через техпідтримку).

Немає часу розбиратися зі складною системою


Тут нам знову доведеться повернутися до класичного параметру - юзабіліті. Незважаючи на те, що це вже далеко не основна сфера конкурування між розсильниками, на етапі знайомства з сервісом і початку роботи це відіграє дуже важливу роль. Втім, і надалі також, так як завантаженість звітів "зайвими" пунктами може дезорієнтувати користувача і сильно впливати на об'єктивність оцінки результатів.

Не кращим прикладом є такі пункти у звітах Mailchimp і Unisender, як територіальне положення клієнтів, які відкривають листи. Дані - відверто неправдиві і плутають користувача. У Unisender також є звіт з динамікою відкриттів після відправки нерегулярної розсилки. Безглуздий, але може стати в нагоді для аналізу активних листів, які відправляються регулярно (є у eSputnik)

Бессмысленный отчет с динамикой открытий после отправки нерегулярной рассылки

Іншими сервісами eSputnik, правда, сильно поступається в плані наявності інструкцій користування, хоча більшу популярністю здобув блог компанії про емейл-маркетингу, а техпідтримка, яка завжди на зв'язку, готова відповісти на будь-які питання.

Плюси і мінуси систем


Getresponse

Логотип GetResponse

Плюси 
- Можливість створення цільових сторінок під листи; 
- Вбудований редактор форм підписки, редактор картинок (можна створювати оригінальні банери прямо в листі), просунутий блоковий редактор; 
- Більше 100 шаблонів листів; 
- Адаптивний дизайн, можна дивитися, як лист буде виглядати на мобільних пристроях, а також на різних поштових сервісах прямо під час редагування;
- Є інтеграція з соціальними мережами (у тому числі, звіти за переглядами листів з різних соціальних мереж); 
- Повна статистика про активність передплатників (локація, девайс, переглянуті сторінки); 
- Велика бібліотека знань.

Мінуси
- Обмежений набір тригерних сценаріїв; 
- Складний механізм використання динамічних даних у листах; 
- Незручний час роботи техпідтримки; 
- Складна інтеграція з CRM; 
- Відносно висока вартість послуг. 

Посилання на офіційний сайт: http://www.getresponse.ru/

MailChimp

Логотип MailChimp

Плюси
- Дуже зручний дружній інтерфейс; 
- Величезна кількість шаблонів листів, ідеальний в роботі редактор; 
- Необмежені можливості в автоматизації, дуже проста і зручна система налаштування подій; 
- Гнучка тарифікація, можливість використовувати систему безкоштовно представникам малого бізнесу; 
- Можна відправляти листи з мобільного; 
- Інтеграція з безліччю соціальних мереж і програм; 
- Інформативні звіти.

Мінуси 
- Платна автоматизація; 
- Англомовний інтерфейс; 
- Складність комунікації з техпідтримкою; 
- Багато зайвого в звітах. 

Посилання на офіційний сайт: http://mailchimp.com/ 

Unisender

Лого UniSender

Плюси 
- Багато можливостей для обміну даними з різними системами; 
- Є редактор форм підписки; 
- Є база знань, можливість спілкуватися з техпідтримкою через чат; 
- Адаптивні листи; 
- Доступ до досліджень, статистика, готові рішення та ніш.

Мінуси 
- Незручний інтерфейс, є непотрібні пункти у звітах; 
- Немає аналізу активності в листі з соцмереж; 
- Недостатньо контролюється проблема відправки спаму; 
- Слабка автоматизація: сценарії орієнтовані тільки на поведінку в розсилці, немає можливості експериментувати з "торканнями" від передплатника до Best Buyer. 

Посилання на офіційний сайт: http://unisender.ru/

TriggMine

Логотип TriggMine

Плюси 
- Готове рішення для автоматизації розсилки, необмежені можливості в налаштуванні подій; 
- Проста і зручна інтеграція з CMS; 
- Немає необхідності залучати програміста і навіть маркетолога: в системі є 10 робочих тригерних серій; 
- Для маркетолога все ж залишається багато простору для експериментів - можна налаштовувати будь-які події виходячи з активності клієнта на сайті.

Мінуси 
- Найчастіше недоступна для середнього та малого бізнесу вартість. 
- Для масових листів доводиться використовувати інший сервіс, немає можливість отримати загальну картину про результати email-маркетингу PRO-аккаунт доступний при кількості унікальних відвідувачів - від 5000 на місяць; 
- Немає можливості сегментувати і налаштовувати події по активності в листах. 

Посилання на офіційний сайт: http://triggmine.ru/ 

eSputnik

Сервис email-рассылки eSputnik

Плюси 
- Відкритий доступ до кастомних функцій (налаштування тригерних повідомлень, автоматичних email-кампаній на основі воронки продажів і життєвого циклу, сегментація); 
- Приваблива цінова політика; 
- Можливість поєднувати тригерні листи і масові розсилки; 
- Вбудований функціонал для аналізу бази даних, автоматичної сегментації на основі активності в листах і за результатом покупок; 
- Хороша "антиспам-репутація", високий рівень конверсії листів і аналізу; 
- Зручний інтерфейс, інформативні звіти (нічого зайвого); 
- Можливість бути на зв'язку з техпідтримкою протягом робочого дня, оперативне вирішення проблем; 
- Є блоки інтеграції з соцмережами; 
- Проста і доступна система побудови складних і нестандартний автоматичних сценаріїв і налаштування будь-яких подій, не вимагає залучення програмістів; 
- Величезна кількість готових html блоків для створення красивих листів без професійної верстки; 
- Готові блоки з динамічними даними для тригерних листів.

Мінуси 
- Немає генератора і редактора форм підписки (зате їх швидко готують в самій системі з урахуванням ваших побажань); 
- Немає готових шаблонів для різних типів листів (зате є дуже багато готових блоків); 
- Немає "коробкових" рішень для автоматизації (це компенсується необмеженими можливостями для створення індивідуальних сценаріїв тільки силами маркетолога); 
- Мало навчальних матеріалів (без техпідтримки не розібратися).

 Посилання на офіційний сайт: http://esputnik.com/

Висновки

Сводная таблица плюсов и минусов систем рассылки email-сообщений

В цілому ми проаналізували 5 email-сервісів і тепер можна зробити висновки з приводу відповідності кожного з них основним потребам середнього і малого бізнесу, а також здатності вирішувати його проблеми. 

Фаворитом в нашому рейтингу сервісів email-розсилок, таким чином, стає eSputnik, друге місце ділять Getresponse і Unisender. MailChimp, звичайно, поза конкуренцією, але через платну автоматизації, англомовний інтерфейс і особливостей роботи техпідтримки не всі представники середнього та малого бізнесу назвуть його оптимальним.